reklama

Hej ty, chceš peniaz ? Tak, šup do rovnošaty !

Už takmer 2 mesiace som nenapísal žiadny článok. Aj keď som bol počas tohto obdobia pracovne v zahraničí, hlavným dôvodom mojej nečinnosti bolo, že som čakal na chvíľu alebo situáciu, ktorá by ma sama nakopla. Stalo sa. No bohužiaľ táto správa nenakopla len moju klávesnicu, ale aj môj nervový systém...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)
Obrázok blogu

Človek sa v tejto krajine už cíti ako Alica v krajine zárakov. Navrhované zákony sa inač ako zázraky ani nedajú nazvať.

Vláda dnes schválila návrh nového zákona o pomoci v hmotnej núdzi, kedy základnú dávku v hmotnej núdzi v sume 60,5 eura podľa navrhovaného zákona od začiatku budúceho roka dostane len ten, kto si mesačne odpracuje v rámci malých obecných služieb alebo dobrovoľníckych prác aspoň 32 hodín.

Hned na začiatok, sa chcem opýtať pánov humoristov, koľko je to vlastne 60,5 Eur ?

Štat, ktorý si podľa šľachty hovorí sociálny, stanoví dávku v hmotnej núdzi na 60,5 eur ?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V skratke by sa dalo povedať, že hmotná núdza predstavuje taký stav, kedy nie sú zabezpečené hmotné životné podmienky občana a občan nemá prostriedky na zabezpečenie prípadne nie je schopný tieto prostriedky vlastným pričinením získať. Je to nedostatok základných potrieb /potrava, ubytovanie/.

Takže podľa "našich pánov" je možné zabezpečiť si za 60 eur stravu a ubytovanie. Ak to budeme riešiť tak, že za 30 eur si kúpime stan z Tesca v akciovej ponuke, napojíme sa na najbližší hydrant a každý deň si budeme kupovať len tresku, pár rožkov a vifonku, tak potom sa to dá zvládnuť. Ale aby všetky tieto dobroty a vymoženosti mohol človek získať, musí si ich po novom aj odpracovať. Ja sice davku v hmotnej núdzi nepoberám, ale po VŠ som sa na istý čas na Úrade pre nezamestnaných ocitol. Volám to takto, lebo náplň činností inštitucie "Úradu práce" sa s týmto názvom vôbec nezhoduje. Názov Úrad práce, by bol na mieste len vtedy, ak by sa v ňom ponúkala nejaká práca. Ale pokiaľ nemáte záujem o prácu zámočníka, predajcu pukancovej kukurice alebo nechcete celý deň otravovať ľudí, tak potom ste na nesprávnom mieste.
Najviac ma tom, ale udivuje fakt, že človek, ktorý 18 rokov študoval sa okrem toho, že sa musí na Úrade pre nezamestnaných zaradiť vedľa 17 ročnej rómky s 3 deťmi do radu, si po novom bude musieť obliecť aj rovnakú rovnošatu a odkosiť alebo odzbierať si svojich pár papierikov. Miesto toho, aby kompetentí pracovali na dlhodobo prospešných opatreniach, ponúkajú takéto nonsens-návrhy, ktoré v konečnom dôsledku nič neriešia a hádžu tak všetkých, či už lenivých, pracovitých, múdrych, hlúpych do jedného vreca...

Peter Homza

Peter Homza

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek je najmenej sám sebou, keď hovorí o sebe. Daj mu masku a povie pravdu. (Oscar Wilde) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu